اجرای مراحل نهایی جداسازی و خروج TBM خط ۳ مترو
مراحل دمونتاژ ماشین حفاری (TBM) نیمه جنوبی خط ۳ مترو تهران در شرف اتمام است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دستگاه حفار (TBM) که از مدتی پیش از ایستگاه قلعهمرغی کار حفاری را آغاز کرده بود پس از اتمام ماموریت حفاری نیمه جنوبی خط ۳ در خرداد ماه سال جاری، اکنون جداسازی و دمونتاژ این دستگاه در چهارراه امیراکرم مراحل نهایی خود را سپری میکند.
یکی از شاخصهای مهم و منحصر به فرد دستگاه حفار خط سه "اینورتگذاری" بود که برای اولین بار در سطح کشور و دنیا انجام گرفت به طوری که خط گذار بلافاصله پشت سر دستگاه (TBM) میتوانست ریلگذاری را انجام دهد.
عبور از مناطق فرسوده و پل جوادیه و ساختمان قدیمی راهآهن و استفاده از تکنولوژی خاص برای جلوگیری از ریزشهای خیابان، عبور موفقتآمیز از روی تونل خط ۷ به فاصله پنج متری و نیز عبور از زیر تونل در حال بهرهبرداری خط ۲ متروی تهران که نیازمند محاسبات مهندسی و دقت بالا بود و با تلاش کارشناسان و متخصصان داخلی و با انجام بررسیها، پیشبینیهای لازم و کار کارشناسی بسیار فنی و سخت انجام گرفت از جمله شاخصهای مهم دیگر در اجرای عملیات حفاری نیمه جنوبی خط ۳ به شمار میرود.
این بخشی از خط ۳ مترو تهران به طول ۱۲ کیلومتر و ۱۰ ایستگاه، بخشی از طولانیترین خط مترو است که به دست توانمند متخصصان ایرانی ساخته شده است.
نظرات