همایش پیشگیری از پوکی استخوان به همت فرهنگسرای الغدیر برگزار شد

همایش پیشگیری از پوکی استخوان به همت فرهنگسرای الغدیر برگزار شد

به گزارش شهریار ، همایش پیشگیری و درمان پوکی استخوان توسط فرهنگسرای الغدیر و با مشارکت آزمایشگاه سلام و سپید با حضور چشمگیر کارکنان شهرداری تبریز و عموم شهروندان علاقه‌مند در سالن همایش‌های فرهنگسرای الغدیر برگزار شد.

در این همایش که به‌مناسبت روز جهانی پوکی استخوان و با هدف ارتقاء سطح آگاهی و دانش سلامت مردم در زمینه‌های پیشگیری از پوکی استخوان و بیماری دیابت و همچنین راه‌های مقابله صحیح با این بیماری‌ها، با حضور و سخنرانی فیروز پوررحیم پزشک و مدرس دیابت و سمیه چایچی مشاور تغذیه و رژیم درمانی بالینی برگزار شد، نقش تغذیه و سبک زندگی صحیح در سلامتی بررسی شد.

در ابتدا چایچی مشاور تغذیه و رژیم درمانی بالینی با بیان اینکه پوکی استخوان از جمله بیماری‌های مرتبط با استخوانها و مفاصل است که به مرور زمان موجب ضعف در استخوان‌ها شده و آنها را مستعد شکستگی‌های ناگهانی و غیرمنتظره می‌کند، کلسیم و ویتامین D را از عوامل تغذیه‌ای مهم برای جلوگیری از پوکی استخوان نامید.

وی در ادامه با اشاره به گروه‌های غذایی مورد نیاز استخوان، گفت: مطمئن شوید که رژیم غذایی شما شامل مقدار کافی کلسیم، ویتامین D و پروتئین باشد؛ چرا که این مواد غذایی برای سلامت استخوان‌ها بسیار مهم هستند و کمبود آن‌ها در بدن می‌تواند موجب پوکی استخوان شود.

چایچی غذاهایی مانند شیر و محصولات لبنی، سبزیجات، ماهی، تخم مرغ و گوشت و  حبوبات را  منابع خوبی برای تامین مقدار کافی کلسیم، ویتامین D و پروتئین معرفی کرد.

در ادامه فیروز پوررحیم پزشک و مدرس دیابت در خصوص بیماری دیابت، راه‌های کنترل و عوارض آن و باورهای غلط در مورد این بیماری صحبت کردند. وی با تاکید بر اینکه کنترل دیابت در جامعه بصورت انفرادی انجام پذیر نمی‌باشد، از ضرورت همکاری جمعی در کنترل بیماری دیابت سخن گفت.

پوررحیم حاضرین را به انجام عادات تغذیه‌ای مناسب، ورزش کردن و انتخاب شیوه زندگی سالم و شاد برای پیشگیری از بروز دیابت فراخواند.

گفتنی است اجرای گروه طناب‌زنی ائل گلی از دیگر بخش‌های این همایش بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات