ایستگاه انقلاب میدان شهدا، آوردگاه فرهنگ و هنر متعهد

ایستگاه انقلاب میدان شهدا، آوردگاه فرهنگ و هنر متعهد

به گزارش شهریار ، ایستگاه انقلاب چند سالی است به عنوان یک مکان رویداد فرهنگی میزبان هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در کنار شهروندان در رویدادهای ملی و انقلابی است و همواره با طرح خلاقیت های فرهنگی زمینه ساز فعالیت های ماندگاری بوده است.

چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فرصتی مغتنم بود برای شنیدن از شهروندان و اهالی فرهنگ و هنر که در کنار دیوار انقلاب، ساعتی را به فضای فرهنگی انقلابی اختصاص داده اند.

سارا عبدالهی که به همراه پدر و مادرش در راهپیمایی حاضر شده است، در حال نقاشی پرچم ایران روی صورت کودکان است. او می‌گوید من از اینکه می توانم در این جشن مردمی مشارکت داشته باشم و پرچم مقدس کشور را بارها تکرار کنم، بسیار خوشحالم و امیدوارم که در این مسیر همچنان بمانم.
این نوجوان ۱۴ ساله، به حضور گسترده همسالانش در راهپیمایی اشاره می‌کند و معتقد است این بهترین پاسخ برای دشمنان کشور است.

سعید عبداللهی، پدر این نوجوان پرشور نیز می گوید تربیت انقلابی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های هر خانواده ایست و تلاش ما نیز بر این پایه بوده است.
او که در کنار دیوار انقلاب با همسرش عکس یادگاری می‌گیرد، به خلاقیت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در برپایی این ایستگاه اشاره می کند و می افزاید: این فضا امکان مشارکت فعال و موثر جمع بزرگی از جوانان را فراهم آورده و می بینیم تا چه اندازه به ایجاد شور و نشاط در راهپیمایی منتهی شده است.

حسن زاهدی، دیگر فرد حاضر در این ایستگاه که به همراه برادر کوچکش به راهپیمایی آمده، از هیجان بعد از اجرای سرودها و همخوانی مردم می گوید. او با اشاره به یکی از اعضای گروه سرود در این ایستگاه می گوید: او برادرم است و چند سالی است که به همراه سایر دوستانش و نیز همراهی مربی خود در حال فعالیت فرهنگی برای انقلاب اسلامی است.

ایستگاه انقلاب میدان شهدا همچنین شاهد اجرای نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان بود.
مسعود اسکویی در حال تماشای رنگ آمیزی طرح های مسابقه نقاشی انقلاب است. او می گوید: این اقدامات ما را با اهداف و آرمان های انقلاب نزدیک تر و مانوس تر می‌کند و امید که این روند همیشگی باشد.
این جوان انقلابی، با اشاره به بهره گیری از مصداق‌های هنری در این مجموعه، برخی اقدامات مانند حضور نمودهای مجسمه تئاتر با مضامین تاریخی و انقلابی را یکی از جذابیت های این فضا عنوان می کند و می افزاید: رنگ آمیزی متناسب، فضای هنری و رفت و آمد بسیاری از هنرمندان شهر در این غرفه موجب شده همیشه یکی از فضاهای جذاب و دیدنی راهپیمایی را در این محیط شاهد باشیم.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در حاشیه راهپیمایی و گفتگو با شهروندان، با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و محتوایی در ایستگاه انقلاب همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌گوید: این ایستگاه همه ساله توسط این سازمان برگزار می شود و مایه دلگرمی است که می بینیم شاهد حضور گسترده و مستمر شهروندان و پیگیری برنامه های فرهنگی‌ و هنری مرتبط هستیم.

امیر نصیربیگی افزود: این ایستگاه در ادامه برنامه های مرتبط با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار  شد که طی ۱۰ روز گذشته در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی شهرداری تبریز توسط معاونت های فرهنگی و اجتماعی مناطق دهگانه و سازمانهای تابعه شهرداری تبریز برگزار شد.

وی ابراز امیدواری نمود این تلاش که بخش عمده آن توسط شهروندان و هنرمندان شهر به مرحله اجرا رسیده، موجبات رضایت و دلگرمی تمامی دلسوزان و مشتاقان فعالیت‌های انقلابی را فراهم آورده باشد و در مناسبت‌های پیش رو نیز شاهد حضور اثربخش ایشان برای برگزاری با مجد و عظمت آن باشیم.

گفتنی است ایستگاه انقلاب میدان شهدا همه ساله به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و همراهی معاونتهای فرهنگی مناطق شهرداری و با حضور گسترده فعالان اجتماعی، هنرمندان، اهالی فرهنگ، اساتید و پیشکسوتان و اقشار مختلف شهروندان به صحنه ای برای بروز فعالیت‌های هنری انقلابی تبدیل می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات