توسعه رويت پذيري و كنترل پذيري شبكه شرط عبور از اوج ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، مهندس پیرپیران در یازدهمین کنفرانس سیرد منطقه ای، همکاری پژوهشگاه نیرو در برگزاری این کنفرانس را به عنوان هاب تحلیل و بررسی مسائل بخش توزیع برق حایز اهمیت دانست و بر بهره گیری از ظرفیتهای پژوهشگاه نیرو و توان علمی اساتید دانشگاهی برای حل دغدغه های بخش توزیع برق کشور تاکید کرد.
رییس یازدهمین کنفرانس سیرد ایران با اشاره به الزامات گسترش رویت و کنترل پذیری در شبکه توزیع برق گفت: اولین تاکید ما انجام درست پیش بینی تولید و مصرف برق است که از طریق رصد و پایش مصرف و کنترل پذیری شبکه دنبال می شود.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی ایجاد ارتباط دو سویه با مشتریان بسیار اهمیت دارد و به مراکزی برای شبیه سازی شبکه نیاز داریم که بتوانیم با تقویت تعامل با دانشگاهها در جهت توسعه پارکهای فن آوری برای بهره گیری از سیستمهای شبیه سازی شبکه در بخش توزیع برق اقدام کنیم.
معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به هوشمندسازی حفاظت شبکه توزیع برق ،موضوع پارکهای فن آوری و سیستمهای شبیه ساز را به لحاظ مجهز شدن به سیستم شبیه ساز حفاظت در آینده شبکه های توزیع حایز اهمیت دانست و در ادامه در خصوص کاهش اینرسی شبکه و حمایت تولیدات پراکنده از پایداری شبکه همچنین افزایش پیچیدگی شبیه سازیهای دینامیک شبکه به ارایه مطالب پرداخت.
مهندس پیرپیران با اشاره به رفتارهای متفاوت تولید در بخش مصرف نسبت به تولید متمرکز برق، گفت: تولید برق از سوی مصرف کننده می تواند در برخی از بازه های زمانی، اضافه ولتاژ غیراستاندارد در شبکه ایجاد کند که در چنین شرایطی  مباحث اقتصادی و مدیریت و کنترل شبکه، جایگاه ویژه ای پیدا می کند و شرکتهای استارت آپی با برقراری ارتباط و تعامل با مشتری کمک می کنند بتوانیم مسایل مدیریت شبکه را از طریق کنترل تعرفه حل کنیم.
وی از دیگر قابلیتهای ابزار تعرفه را در شرایط گسترش خودروهای برقی در کشور عنوان کرد که در ساعاتی از روز می توانند بار شبکه را به شدت افزایش دهند و در چنین شرایطی می توان با کنترل تعرفه، متناسب با زمان و نرخ برق شارژ خودروها، قله بار مصرف را در ساعاتی از روز پایین آورد و همزمانی شارژ خودروهای برقی را کنترل کرد.
مهندس پیرپیران تاکید کرد توسعه رویت پذیری و کنترل پذیری شرط اول و لازم در گذر موفق از تابستان خواهد بود و شرکتهای توزیع برق باید در خصوص کنترل، حفاظت و مراقبت از شبکه قدمهای بزرگی بردارند و بحث شبیه سازی و پارکهای فن آوری و تحلیلهای مورد نیاز برای حفاظت شبکه رقم بخورد.
همچنین دکتر عمیدپور رییس پژوهشگاه نیرو پیرامون زیست بوم علم و فن آوری وزارت نیرو و نقش آفرینی پژوهشگاه نیرو به عنوان هاب ارتباطی بین دانشگاهها و مراکز علمی با صنعت برق به ایراد مطالب پرداخت و سپس مهندس سعیدی دبیر علمی کمیته سیرد ایران با نگاهی به ساختار سیرد بین الملل، گزارشی از یازدهمین دوره برگزاری این کنفرانس در کشور ارایه داد و گفت: از مجموع ٥٧٦ مقاله ارسالی به دبیرخانه کنفرانس یازدهم ١٢٢ مقاله پذیرفته شد که از این تعداد ١٠٧ مقاله مربوط به شرکتهای توزیع برق است و مقالات برگزیده در قالب ٣٥ سخنرانی و ٨٧ پوستر طی ٢ روز برگزاری کنفرانس ارایه می شود.
در ادامه، پروفسور قره پتیان عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سخنران کلیدی یازدهمین کنفرانس سیرد ایران با موضوع چارچوبی برای توسعه فن آوریهای نوظهور در شبکه های توزیع نیروی برق به سخنرانی پرداخت که با بررسی چالشهای فنی برخی از مناطق شرکتهای توزیع، ارایه راه حلها و رویکردها در جهت فن آوریهای نوظهور، روش شناسی طرح مسائل و ارایه ٤ پیشنهاد همراه بود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات