معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي: اقدامات و برنامه ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت مديريت شبكه برق ايران، به منظور پياده سازي سياستها و برنامه هاي مديريت مصرف و حصول اطمينان از استقرار و اثربخشي 180 برنامه عملياتي براي عبور موفق از اوج بار 1403 و در جهت اجراي دستور العمل پايش عملكرد شركتهاي توزيع نيروي برق در زمينه مديريت مصرف برق، دوره آموزشي تخصصي ناظران عالي پايش مديريت مصرف برق كشور با حضور همايون حائري معاون وزيرنيرو در امور برق و انرژي، مهدي مقيم زاده معاون راهبري شبكه برق كشور، عبدالصاحب ارجمند مدير كل دفتر راهبري و نظارت بر انتقال و توزيع برق وزارت نيرو و ناظران عالي پايش مديريت مصرف برق در شركت مديريت شبكه برق ايران برگزار شد.
همايون حايري در نخستين روز از برگزاري دوره آموزشي مذكور با اشاره به اين كه وزارت نيرو تمام تلاش خود را براي رفع ناترازي موجود در صنعت برق كرده است گفت: بخشي از ناترازي موجود با اقداماتي نظير بهينه سازي و افزايش ظرفيت توليد و بخش عمده آن با اجراي برنامه هاي مديريت مصرف برق رفع خواهد شد.
وي افزود: وزارت نيرو در سال 1401 با برنامه ريزي كه براي مديريت مصرف در بخش هاي مختلف خانگي، اداري، كشاوري، تجاري و... انجام داده بود توانست ميزان ناترازي فزاينده مصرف برق را كه طي چند سال اخير اتفاق افتاده بود را به نوعي كنترل و از افزايش آن جلوگيري كند.
حايري با بيان اينكه در كنار پايش و مديريت مصرف برق، دستگاهها و سيستمهاي پايش را هم برقرار كرديم، گفت: اين امر قدم بزرگي در پايش مصارف برق در كشور بود.
وي اظهار داشت : در سال 1402 برنامه هاي مديريت و پايش مصرف برق در كشور نسبت به سال1401 گسترده تر شد و در برنامه ريزي صورت گرفته در نظر داريم براي سال آينده اين پايش كامل ترشود يعني بيشترين و عمده ترين مصارف انرژي را تحت پايش قرار خواهيم داد .
معاون برق و انرژي وزارت نيرو تاكيد كرد: امسال از كنتورهاي هوشمند استفاده كرديم و براي سال آينده نيز در برنامه لحاظ شده كه با هدف پايش انرژي مصرفي تمامي صنايع، شهركهاي صنعتي و اماكن تجاري را 100 درصد رويت پذيركنيم كه البته بخش بزرگي از آنها رويت پذير و كنترل پذير شده اند.
حائري در پايان اين جلسه با اهداي احكام ناظران عالي پايش مصرف برق اظهار اميدواري كرد ناظران عالي پايش مديريت مصرف برق با حضور موثر در شركتهاي توزيع نيروي برق و بر اساس برنامه اعلامي از سوي دبيرخانه كميته نسبت به پايش و نظارت دقيق بر عملكرد شركتهاي مذكور در حوزه برنامه هاي مديريت مصرف برق اقدام نمايند و ضمن انتقال تجربيات مفيد و تعامل سازنده و هم افزا با مديران آن شركتها، نتيجه اقداماتشان را به طور منظم به كميته گزارش كنند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات