تولید روزانه 800 تن پسماند عادی در شهرستان ارومیه

تولید روزانه 800 تن پسماند عادی در شهرستان ارومیه

روزانه به طور میانگین 600 تن پسماند عادی شهرارومیه و 200 تن پسماند عادی شهرهای اقماری و دهیاری‌ها به شعاع 50 کیلومتر به صورت شبانه روزی وارد سایت نازلو می‌شود.

به گزارش ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر روزانه  600تن پسماند عادی شهرارومیه و 200تن پسماند عادی شهرهای اقماری و دهیاری‌ها به شعاع 50 کیلومتری به صورت شبانه روزی وارد سایت دفن زباله نازلو می‌شود.
هادی بصاری با بیان اینکه برای جمع آوری این میزان پسماند عادی ۸۸۰ پاکبان و ۱۴۰ دستگاه به کار گرفته می‌شود، اظهار کرد: میزان تولید زباله در ارومیه به ازای هر نفر ۷۴۰ گرم بوده و در این میان از شش ناحیه موجود، دو ناحیه ‌به صورت شبانه و چهار ناحیه هم به صورت روزانه جمع‌آوری می‌شود.
وی با اشاره به فلسفه وجودی و فعالیت ایستگاه‌های موقت میانی زباله تصریح کرد: طبق دستورالعمل‌ها و استانداردهای موجود ایستگاه‌های موقت میانی جهت مدیریت زمان و هزینه ایجاد شده‌اند تا ابتدا زباله‌های جمع آوری شده توسط ماشین آلات به این ایستگاه‌ها منتقل و سپس راهی محل دفن شود.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه افزود: روزانه 750 سرویس ماشین آلات سیک و سنگین پس از جمع آوری زباله به ایستگاه‌های موقت مراجعه می‌کنند بدیهی است که این ایستگاه‌ها مانع از ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و ترافیک شهری می‌شود.
بصاری گفت: در بخش جمع آوری پسماندهای عادی 25 درصد فرآیند به صورت مکانیزه و ۷۵ درصد به صورت نیمه مکانیزه است لذا جهت حرکت در مسیر مدیریت نوین پسماند نیازمند بهبود فرآیند حوزه‌های مختلف شامل جمع آوری و حمل و نقل جهت حرکت به سمت استاندارهای جهانی هستیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات