گزارش کارشناسی ترک خوردگی و ناپایداری بخشی از جاده هراز در دست تدوین است/ضرورت جابهجایی مسیر جاده هراز در یک کیلومتری آب اسک
علی بیتاللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتوگو با خبرنگار رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص موقعیت این ترک در محدوده جاده هراز گفت: ترکخوردگیهای بزرگی در صخرههای سنگی بعد از پلور نرسیده به آب اسک (در یک کیلومتری آب اسک) در جاده هراز ایجاد شده است. رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بیان بخشی از اهم پیشنهادها برای کاهش مخاطرات در این منطقه که جاده پرترددی نیز محسوب میشود، گفت: مهمترین کاری که باید انجام بشود با توجه به وسعت این زون که طول آن ۵۰۰ متر است به نظر میآید که جاده باید جابه جا، منتقل و تغییر مسیر پیدا کند تا خطر ریزش و زمین لغزش منتفی بشود که این یک راهکار بنیادین است.
متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی
نظرات