کمیسیون مشترک عمران و توسعه شهری و بودجه و حقوقی شورا:"حجم بالای لوایح اصلاحی بودجه جاری و تامین آن از بودجه عمرانی نشان می دهد که شهرداری برنامه ای برای بخش عمرانی ندارد."

کمیسیون مشترک عمران و توسعه شهری و بودجه و حقوقی شورا:"حجم بالای لوایح اصلاحی بودجه جاری و تامین آن از بودجه عمرانی نشان می دهد که شهرداری برنامه ای برای بخش عمرانی ندارد."

کمیسیون مشترک عمران و توسعه شهری و بودجه و حقوقی شورا:"حجم بالای لوایح اصلاحی بودجه جاری و تامین آن از بودجه عمرانی نشان می دهد که شهرداری برنامه ای برای بخش عمرانی ندارد."
.
کمیسیون مشترک عمران و توسعه شهری و بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در مورخ دو شنبه 27 آبان 1399 در ساختمان شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.
"حجم بالای لوایح اصلاحی بودجه جاری و تامین آن از بودجه عمرانی نشان می دهد که شهرداری برنامه ای برای بخش عمرانی ندارد."
امیر حسین علوی رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شهر رشت با توجه به مباحث مطروحه‌ای که قبلاً در کمیسیون‌ها بررسی شده و وزارت ره برای رفع اشکال به کمیسیون ارجاع شده است. در بحث بازگشت اختیارات بیشتر به شهردار رشت به عدد مشخص شده از سوی وزارت کشور قرار شد توضیحات در کمیسیون شنیده شود و معاملات عمده‌ای که نیاز به ترک تشریفات دارد باید مشخص شود که چه معاملاتی است که چنین لایحه‌ای ارائه شده است. البته حق شهردار است و اگر شورا این حق را محدود کرده است به خاطر مشکلاتی بوده که در مدیریت قبلی به وجود آمده بود. در خواست شده است که بخشی از اختیارات شهردار به معاونین و مدیران مناطق تفویض شود؛ که کاملاً به تفضیل بیان نشده است.
در شوراهای قبلی این درخواست‌ها طبق جدولی مصوب شده است و باید بدانیم معاملات مورد نظر چه بوده و آن تفویض اختیار چه بوده است.
رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری گفت در کذشته با بودن چنین تفویضی مدیر منطقه‌ای با سازمان تأمین اجتماعی تهاتری انجام می‌دهد بدون اینکه مرکز مطلع باشد و کمیته تهاتری تشکیل شود و سبب مشکلاتی شده است حال اگر چنین مشکلاتی دوباره پیش بیاید غیر قابل پذیرش است. با توجه به محدودیتی که در سال 99 اعمال کردیم با توجه به اختیاراتی که وزارت کشور داده است پیشنهاد می‌دهم که در هزینه‌های سال جاری این اتفاق بیفتد و در بخش معاملات تا معاملات متوسط این اجازه داده شود و مابقی به عهده و امضا شهردار باشد.
امیر حسین علوی لوایح اصلاحی بودجه جاری که نود درصد از پروژه‌های عمرانی است نشان دهنده این دانست که شهرداری هیچ برنامه‌ای برای پروژه‌های ندارد و اساساً این تعداد بالا لایحه اصلاحی را قبول نداریم و باید جدی‌تر در این مورد عمل شود و ملحقات لوایح اصلاحی خیلی بیشتر از حقوق و دستمزد است و هزینه‌های دیگر مثل خرید وسایل و ... بخشی از هزینه‌هاست که دارد اتفاق می افتد و صرفه جویی در نمی‌شود.
اسماعیل حاجیپور عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت گفت از این دست لوایح اصلاحی بسیار داشته و خواهیم داشت اگر به واقعیت نگاه کنیم وقتی یک لاستیک ماشین سنگین از 40 میلیون به 160 میلیون رسیده است و این افزایش‌ها خطرناک است و ماهیچ راهی نداریم.
این عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت دقت شود ماشین آلات ما دست چه کسانی سپرده شده است و دستگاه 8 میلیاردی زیر پایش است و هیچ تضمینی نداریم که چگونه با آن برخورد می‌کند. راننده‌ها و کسانی که ماشین تحویلشان است دقت و مراقبت در استفاده و نگهداری از ماشین‌ها ندارند که هر چند روز ماشین خراب می‌شود. وجود سازمان موتوری نعمتی بود که از شهرداری رشت گرفته شد و باید دوباره احیا شود.
اسماعیل حاجیپور لزوم جذب سرمایه گذار و ارتباط مثبت با سرمایه گذار را بسیار مهم دانست و حضور آقای نوبخت را غنیمتی دانست که بتوانیم از بودجه‌های ستاد بحران برای خرید ماشین آلات استفاده کنیم.
محمد حسن عاقل منش عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت در چند ماه باقیمانده شهردار اختیارات قانونی خواسته که به نظر می‌رسد ماهم بحث ترک تشریفات و تفویض اختیار در حد موازین قانونی را بدهیم اما نامه آقای شهردار بسیار کلی است و باید خودش حضور می‌داشت تا نقطه نظرات را اعلام نماید.
وی عدم حضور خانم سیاوش را در جلسه را موردانتقاد قرار داد و گفت باید ایشان حضور می‌داشت و در مورد تک‌تک مسائل توضیح می‌داد که اولویت‌های مختلف چیست و اعضا به اغنا می‌رسیدند و اجماعی در تصمیم‌گیری‌ها ایجاد می‌شد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات