حذف واسطه و ارتباط مستقیم با مشتریان، راهی موثر برای توسعه و افزایش درآمد شرکتهای هوایی
(در این مثال، دلار با نرخ ۳۸۰۰ تومان محاسبه شده است)؛ فرض میگیریم یک هواپیمای MD (یک هواپیمای مسافربری دو موتوره ساخت شرکت مکدانل) در ایران ۲۵۰۰ ساعت در یکسال پرواز میکند؛ که اگر متوسط شبکه پروازی داخل کشور را ۸۷ دقیقه در نظر بگیریم، معادل هزار و ۷۲۴ مسیر خواهد شد و اگر ظرفیت صندلی اشغالشده هر فروند در یک مسیر را ۷۵ درصد مبنا قرار دهیم، ۱۳۰ صندلی خواهد شد؛ که اصطلاحا PLF گفته میشود. آن رقم برای یک فروند و در حداقلها است؛ حال اگر تا ۱۰ یا ۳۰ یا حتی ۵۰ فروند افزایش یابد، چه رقمی خواهد شد؟ با این حساب سرانگشتی به این نتیجه میرسیم که با ایجاد ارتباط مستقیم با مشتری و مدیریت فروش، آژانسها و عوامل فروش به مرور حذف خواهند شد.
متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی
نظرات