25 هزار مشترک برق روستایی در کهگیلویه و بویراحمد مشمول برق امید/ ارائه دوره های آموزشی برای روستائیان / اجرای طرح برق اُمید می تواند از قطع 320 میلیون اصله درخت جلوگیری کند

25 هزار مشترک برق روستایی در کهگیلویه و بویراحمد مشمول برق امید/ ارائه دوره های آموزشی برای روستائیان / اجرای طرح برق اُمید می تواند از قطع 320 میلیون اصله درخت جلوگیری کند

» معاون درآمد و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد مشترکین برق روستایی در طرح امید برق را 25 هزار مشترک عنوان و البته تاکید کرد که این تعداد در دوره های قرائت کنتور متفاوت خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان، " بهمن محمدی " در نشست بررسی چگونگی اجرای طرح برق امید برای مشترکین برق در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: دوره های قرائت کنتور مشترکین برق روستایی در این استان بدلیل پراکندگی و سخت گذری روستاها از 45 روز تا 60 روز بوده و البته در تلاش هستیم این مدت زمان را به هم نزدیک کنیم.

وی اجرای طرح برق اُمید برای مشترکین برق در این استان را تا شش ماه آینده مهمترین برنامه وزارت نیرو عنوان و اظهارداشت: اجرای صحیح این طرح می تواند پیک سال آینده را نیز کاهش دهد.

ارائه دوره های آموزشی برای روستائیان

محمدی از ارائه دوره های آموزشی ویژه برای مشترکین برق روستایی با استفاده از ظرفیت های مختلف از قبیل دهیاران ، شوراها ، ائمه جماعات ، پایگاه های بسیج و معتمدین محلی در این استان هم خبرداد.

وی گفت: حدود 60 هزار اشتراک برق روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تلاش می کنیم با برنامه هایی که در آینده اجرا می کنیم تعداد مشمولین طرح برق امید را به نقطه حداکثری برسانیم.

معاون درآمد و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که تعرفه‌های برق پلکانی است و هرچه از میزان مصرف برق مشترکان کاسته شود، مزایای اقتصادی برای خانوارها دارد، خاطرنشان کرد:‌ به طور مثال اگر مشترکان ۱۰ درصد مصرف برق خود را کم کنند، ۲۰ درصد از هزینه برقشان کم می‌شود و اگر ۲۰ درصد مصرف را کاهش دهند، شاهد کاهش ۴۰ در صدی هزینه برق مصرفی خواهند بود.

محمدی در خصوص نحوه اجرای طرح نیز گفت: ما ابتدا به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد  که در چه گروهی از مصرف قرار دارند و سپس برای مشترکانی که در گروه‌های خوش مصرف و پرمصرف قرار دارند، راهکارهای کاهش مصرف برق را آموزش خواهیم داد.

این مسوول شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در تابستان وسایل سرمایشی و در سایر فصل‌های سال سیستم‌های روشنایی سهم عمده مصرف را دارند، افزود: استفاده از لامپ‌های فصل های سال سیستم های کاهش ۱۲ درصدی مصرف برق شود.

محمدی همچنین استفاده از وسایل قدیمی و پرمصرف را نیز از دیگر دلایل بالا بودن مصارف و هزینه برق خانوارها عنوان و  اظهارداشت: دولت بابت تولید برق باید یارانه بپردازد در حالی که قیمت تمام شده برق بدون احتساب هزینه سوخت، ۱۵۰ تومان و با احتساب هزینه سوخت بیش از ۳۵۰ است از سویی میانگین دریافتی ما از مشترکان بابت هرکیلووات ساعت برق مصرفی تنها حدود ۸۰ تومان است.

اجرای طرح برق اُمید می تواند از قطع 320 میلیون اصله درخت جلوگیری کند

وی به برخی از مزایای اجرای طرح برق امید هم اشاره و یادآورشد: هرچه از میزان مصرف بخش خانگی کمتر شود می‌تواند به بخش صنعتی تزریق و باعث رونق تولید و صنعت شود.

بگفته این مسوول شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، با مصرف هر یک کیلووات ساعت برق یک کیلوگرم CO2 تولید و در جو منتشر شده و باتوجه به بررسی های صورت گرفته با اجرای این طرح، 9 میلیارد کیلووات ساعت از مصرف برق در کشور کاسته و در ادامه از انتشار 9 میلیون تن گاز CO2 به جو هم جلوگیری می شود.

محمدی گفت: این میزان همچنین معادل صرفه جویی یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای نفت بوده و جلوگیری از قطع ۳۲۰ میلیون اصله درخت است.




لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد یک شرکت در شهر یاسوج می باشد

      نظرات