اجرای طرح زوج و فرد تردد وسایل نقلیه در شهر کرمان

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان خبر داد:

اجرای طرح زوج و فرد تردد وسایل نقلیه در شهر کرمان

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌‌ونقل شهرداری کرمان از اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد تردد وسایل نقلیه در شهر کرمان خبر داد.

علی زنگی‌آبادی در گفت وگو با خبرنگار کرمان‌آنلاین، گفت: اجرای این طرح از شنبه 24 اسفندماه از ساعت 16 تا 20 شروع شده است.

وی با اشاره به این‌که طرح زوج و فرد تردد وسایل نقلیه، با توجه به شرایط موجود جامعه و به پیشنهاد پلیس اجرا شده است، گفت: این طرح در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، براساس زوج و فرد بودن رقم آخر پلاک خودروها اجرا شده است.

زنگی‌آبادی افزود: این طرح توسط سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌‌ونقل شهرداری کرمان آماده شد و به تصویب کارگروه ترافیک استان رسید.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌‌ونقل شهرداری محدودۀ طرح زوج و فرد تردد وسایل نقلیه را از چهارراه کاظمی تا میدان  شهدا و تا خیابان شهید باهنر (ناصریه) ذکر و خاطرنشان کرد: خیابان‌های میرزا رضای کرمانی، شهید اخلاقی (مادر) و شهدا (زریسف)، تا ابتدای خیابان برزو آمیغی نیز در این طرح قرار دارد.

وی افزود: هم‌چنین میدان توحید و خیابان تجلی نیز جزو محدودۀ طرح ترافیکی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌‌ونقل شهرداری با بیان این‌که وسایل نقلیۀ دارای پلاک زوج، روزهای زوج و وسایل نقلیۀ دارای پلاک فرد، در روزهای فرد در مسیرهای تعیین‌شده حق تردد دارند، گفت: راهنمایی و رانندگی نظارت لازم را بر اجرای این طرح دارد.

زنگی‌آبادی با اشاره به این‌که طرح زوج و فرد در ابتدا در ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونای کرمان مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت، گفت: هدف از اجرای این طرح، کاهش تردد مردم در شهر برای جلوگیری از شیوع ویروس کروناست.

وی افزود: براساس مصوبات جلسۀ کارگروه ترافیک، آماده کردن طرح و تهیۀ بنر برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی بر عهدۀ شهرداری بوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌‌ونقل شهرداری با اشاره به این‌که اجرای طرح زوج و فرد تردد وسایل نقلیه از طریق صداوسیما و پلیس راهور نیز اطلاع‌رسانی شده است، گفت: بخش زیادی از تبلیغات و اطلاع‌رسانی در خصوص چگونگی اجرای طرح، بر عهدۀ شهرداری بوده است؛ بنابراین، در سایت سازمان، فضای مجازی و با نصب 12 بنر در سطح شهر، ساعت و محدودۀ طرح به اطلاع عموم شهروندان رسیده است.

زنگی‌آبادی افزود: طرح زوج و فرد تردد وسایل نقلیه برای نخستین‌بار در شهر کرمان اجرا شده است؛ بنابراین، ممکن است معایبی نیز داشته باشد.

وی با بیان این‌که برای رفع معایب این طرح آمادگی داریم، در خصوص مدت‌زمان اجرای این طرح گفت: طرح زوج و فرد تردد وسایل نقلیه تا پایان سال اجرا می شود و در صورت افزایش تردد مردم در سطح شهر، با درخواست پلیس، سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات