پل ورسک؛ نقطه اوج علم مهندسی در دهه ۳۰

پل ورسک؛ نقطه اوج علم مهندسی در دهه ۳۰

کاهش ارتفاع در منطقه فیروزکوه بعد از عبور از دره عباس‌آباد به ایستگاه ورسک می‌رسد. در زمان ساخت خط سراسری ایران مشکل بزرگ دیگری که بر سر راه مهندسان قرار داشت همین دره عمیق بین دو دیواره بلند از کوه‌های عباس آباد بود. «لاویسلاو فون لاوسویچ» که در زمان اجرای پروژه به همراه خانواده‌اش در نزدیکی پل ورسک زندگی می‌کرد برای همکاری از «یورگن ساکسیلد» از دانمارک، «هری هتلین» از سوئد و چندی از مهندسان «شرکت پیزاگالی» ایتالیا و همچنین «هانس اوتنیتر» نابغه ریاضی از سوئیس به عنوان مهندس محاسب پل بهره می‌برد. مراحل ساخت به این ترتیب بود که پس از ساخت تکیه‌گاه‌های بتنی در دیواره‌های کوه، یک داربست فلزی پوشیده شده با بتن بین دو دیواره نصب شده و سپس قالب کمانی قوس اصلی از جنس چوب بر روی آن بنا شده است. بعد از جایگزاری بلوک‌های بتنی کمان و پایه‌های پل، قالب چوبی برچیده شد تا قوس ...

متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    منبع خبر

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی یک رسانه در شهر تهران می باشد

      نظرات