محل احداث ایستگاه راهآهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد جانمایی و تصویب شد
    وی افزود: وزارت راه و شهرسازی پس از بررسیهای کارشناسی با
   
    ۲
   
    نقطه از
   
    ۷
   
    محل پیشنهادی به منظور احداث ایستگاه راهآهن مبارکه
   
    –
   
    سفیددشت
   
    –
   
    شهرکرد موافقت کرد
   
    .
    
    عباسی تصریح کرد: کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش و محیط زیست چهارمحال و بختیاری در نهایت با احداث ایستگاه راهآهن مبارکه
   
    –
   
    سفیددشت
   
    –
   
    شهرکرد در محل میدان قمر بنیهاشم (ع) واقع در ورودی شهرکرد
    
    مرکز استان چهارمحال و بختیاری و فاز چهارم این طرح به طول
   
    ۱۲
   
    کیلومتر موافقت کردند
   
    .
    
    وی یادآور شد: مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار به منظور تسریع در روند اجرایی احداث ایستگاه راهآهن مبارکه
   
    –
   
    سفیددشت
   
    –
   
    شهرکرد
   
    و فاز چهارم آن به طول
   
    ۱۲
   
    کیلومتر هرچه سریعتر انجام خواهد شد
   
    .
    
    استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: محل مصوب برای احداث ایستگاه راهآهن مبارکه
   
    –
   
    سفیددشت
   
    –
   
    شهرکرد به داخل شهر نزدیک است و میتواند خدمات باری و مسافری بیشتر و بهتری را در ساعات مختلف شبانهروز به مردم تمامی نقاط استان ارائه دهد
   
    .
    
    وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیچ فرماندار، مدیرکل و یا مسئول دستگاه اجرایی در چهارمحال و بختیاری حق ندارد روند سرمایهگذاری در بخشهای مختلف را کْند و یا متوقف کند
   
    .
    
    عباسی همچنین تاکید کرد: براساس تصمیم هیات دولت تعداد کارگروهها با هدف انسجام بخشی از
   
    ۱۳
   
    به
   
    ۴
   
    مورد تجمیع شد و کاهش یافت
   
    .
    
    وی یادآور شد: در این راستا اعضای هر کدام از کارگروهها میتوانند اعضای مورد نیاز را به دبیرخانه پیشنهاد دهند
   
    .
    
    عباسی اظهار داشت: در این صورت اعضای گروههای کاری زیرمجموعه کارگروهها میتوانند قبل از تصویب نهایی، از محل مورد نظر طرحها بازدید داشته باشند و نظرات کارشناسی و علمی خود را ارائه کنند
   
    .
    
    مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری و دبیر کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش و محیط زیست استان نیز گفت: در این نشست
   
    ۱۲
   
    طرح سرمایهگذاری توسعهای در بخشهای مختلف این استان ارائه شد
   
    .
    
    داریوش حسینی تاکید کرد: از این تعداد
   
    ۱۱
   
    طرح تصویب و یک طرح برای بررسی بیشتر به بازدید میدانی و ارائه در نشست بعدی کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش و محیط زیست چهارمحال و بختیاری موکول شد
   
    .
    
    وی افزود: طرحهای تصویب شده در این کارگروه شامل محل احداث احداث ایستگاه راهآهن مبارکه
   
    –
   
    سفیددشت
   
    –
   
    شهرکرد، منظومه توسعه روستایی و احداث
   
    ۲
   
    مجتمع خدماتی در شهرستان بروجن و همچنین
   
    ۷
   
    طرح دامپروری و کشاورزی است
   
    .
    
    حسینی تصریح کرد: اعضای کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش و محیط زیست چهارمحال و بختیاری تصویب یک طرح دامپروری را مشروط به بازدید میدانی و ارائه در نشست بعدی این کارگروه اعلام کردند
   
    .
    
    مدیر کل راه و شهرسازی گفت : اجرای خط راهآهن مبارکه
   
    –
   
    سفیددشت
   
    –
   
    شهرکرد در
   
    ۲
   
    مرحله پیش بینیشده که فاز نخست آن شامل اتصال راهآهن چهارمحال و بختیاری به خط ریل مبارکه
   
    –
   
    اصفهان از طریق ایستگاه "حسنآباد" و فاز دوم شامل راهآهن
   
    "
   
    اصفهان
   
    –
   
    شهرکرد
   
    –
   
    اهواز" است
   
    .
   
     طول این خط ریلی از ایستگاه "حسنآباد"
    
    –
   
    شهرکرد"
   
    ۹۷
   
    کیلومتر پیشبینی شده که در کیلومتر
   
    ۱۳
   
    به محور ارتباطی "زرینشهر
   
    –
   
    سفیددشت" متصل میشود
   
    .
    
    حسینی افزود :در مسیر عبور این خط راهآهن و در محل گردنه "بیدکان"
   
    ۲
   
    تونل به طول
   
    ۵.۸
   
    کیلومتر احداث می
   
    
   
    شود و حداکثر سرعت قطار در این خط آهن برای قطار مسافربری
   
    ۲۲۰
   
    کیلومتر و برای قطار باری
   
    ۱۶۰
   
    کیلومتر در ساعت پیشبینی شده است
   
    .
    
    حسینی تصریح کرد: با اجرای پروژه راهآهن چهارمحال و بختیاری، تحول بزرگی در جابجایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استانهای بزرگ و صنعتی کشور رخ میدهد و فاصله استانهای جنوبی تا مرکز کشور حدود
   
    ۵۰۰
   
    کیلومتر کوتاهتر میشود
   
    .
    
    مدیر کل راه و شهرسازی
    
    گفت : حدود
   
    ۲۰۰
   
    دستگاه پل کوچک و
   
    ۴
   
    دستگاه تونل در مسیر راهآهن چهارمحال و بختیاری اجرا و در مسیر قطعه دوم این پروژه، یک تونل به طول
   
    ۶۲۰
   
    متر حفر خواهد شد
   
    .
   
     با راهاندازی این خط ریلی
    
    ۷۵
   
    میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل و مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور
   
    ۴۷۰
   
    کیلومتر کمتر میشود
   
    .
    























نظرات